Şeker gibi ihracat

Serkan Arman / Köln – Dünyanın en büyük yeme içme fuarları arasında yer alan ISM 2025 Şekerleme ve Atıştırmalık Ürünler Fuarı, Türkiye’nin gövde gösterisine sahne oldu. 2-5 Şubat arası Almanya’nın Köln şehrinde 54’üncü kez düzenlenen fuarda 70 ülkeden 1500 katılımcı yer aldı. Fuara Türkiye, İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR) öncülüğünde 24’üncü kez milli katılım gösterdi. 30’u milli katılım ve 67 tanesi de münferit olmak üzere toplam 97 firmayla fuara geldiklerini kaydeden İHBİR Yönetim Kurulu Başkanı Kazım Taycı, dünya üzerindeki neredeyse tüm ülkelere ihracat yapan Türk şekerli ve kakaolu mamuller sektörüne büyük ilgi olduğunu söyledi.

Milli katılım olunca hem prosedürlerin çok kolaylaştığını hem de özellikle Türk ürünlerini arayan insanların bütün firmaları tek bir alanda bulabildiğine dikkat çeken Taycı, “Son 20 yıldır gıdada ‘Made in Türkiye’ algısı giderek gelişiyor. Ürün kalitelerimizi artırmaya, hem satış hem satış sonrası hizmetlerini geliştirmeye ve müşterilerimizin yaşamış oldukları problemlere sahip çıkmaya başladık. Fiyat avantajımız da var. Çok iyi ve kabul edilebilir kalitedeki orta segmentte ürünleri en iyi fiyatla sunan ülkelerden bir tanesiyiz. Bu da ciddi anlamda tercih edilmemizi sağlıyor ve Türkiye pavilyonu çatısı altında katılmamız bu segmentteki alıcıları özellikle buraya getiriyor. Yeni yönetim olarak özellikle KOBİ’lerle çok ilgileniyoruz ve fuarlara gelmeleri için devamlı görüşmeler yapıyoruz. Bugün bir bağlantı yapsanız, gelecekte yüz konteynerlik bir işin önünü açmış olursunuz” dedi.

Büyüme çift hane

İHBİR olarak geçtiğimiz yılı 3.6 milyar dolarlık ihracatla tamamladıklarını ve bu sene yüzde 5 artışla 3.8 milyar dolar hedef koyduklarını belirten Taycı, gönüllerinden geçen rakamın ise 4 milyar dolar olduğunu kaydetti. 2025 yılında yüksek alım gücü ve tüketimleri nedeniyle ABD pazarına özel önem vereceklerini söyleyen Kazım Taycı, şunları söyledi:

“Dünyanın diğer bölgelerindeki bir insan ile bir Amerikalıyı mukayese ettiğimizde Amerikalının tüketimi 4 kat fazla. Dolayısıyla 350 milyonluk Amerika’yı aslında çarpı 4 gibi hesap etmek gerekiyor. Turquality kapsamında orada yapacağımız organizasyonların yanında Miami’de ve Chicago’da düzenlediğimiz fuarlar var. Bunlarla birlikte şekerli ve kakaolu mamullerimizi tanıtmaya yönelik faaliyetlerimiz olacak. Taksilerin üzerine reklamlar verip şehirde gezdireceğiz.

ABD için düğmeye bastık ve şekerleme ürünlerinin tanıtımına çok ciddi bir emek harcıyoruz. Bu yıl masamızda Amerika var. Hem gelir gücünden hem de tüketim gücünden daha fazla faydalanmak istiyoruz. Ayrıca son 8 yıldır ABD’de gıda ihracatımızdaki büyüme hep çift haneli. Ortalama yüzde 25 büyüme gösteriyoruz. Bu da bizi çok yüreklendiriyor.”

‘Vize sorununa çözüm şart’

İhracatçıların yaşadığı vize problemine de değinen Taycı, son dönemde vize konusunda ciddi zorluklar yaşamaya devam ettiklerini belirtti. Avrupa ülkelerine girişte pasaport sırasında yeşil pasaportlara rağmen endişe yaşadıklarını kaydeden Taycı, şöyle devam etti:

“Bugüne kadar ‘cebinizde ne kadar paranız var’ sorusunu çok duyardık ama şu anda ‘çıkartıp gösterir misiniz’ gibi şeylerle karşılaşan arkadaşlarımız var. Gayri ihtiyarı bir tedirginlik yaşıyoruz. Türkiye’deki kayıtlı 130 bin ihracatçı firmanın ihracat yapabilmesi için geneli ve büyük olanları Avrupa’da olan bu fuarlara rahatça gelip gidebilmeleri lazım. ABD’nin de vize randevusu için iki yıl sonrasına gün verdiğini öğrendik. Böyle bir tavrı son derece yanlış buluyoruz ve kendi otoritemizden de sorunun çözümüyle alakalı bazı ivedi adımlar istiyoruz.”

Related Posts

Ticaret Bakanlığı, yurtdışından e-ticaret kanalıyla satın alınan ürünleri takibe aldı

Ticaret Bakanlığı, yurtdışındaki e-ticaret platformlarından satın alınan ürünler için harekete geçti.

Milyonlarca tüketiciyi ilgilendiriyor: Restoran ve marketlerde yeni dönem

Ticaret Bakanlığı’nın taslağına göre, market ve pazarlarda tartılan ürünlerde ambalaj ağırlığı olan ‘dara’nın alınması zorunlu hale gelecek. Restoran ve kafelerin tüm fiyat listeleri, bakanlığın kuracağı bir sistemde yayınlanarak tüketicinin karşılaştırma yapmasına olanak tanınacak.

AB’de Ortalama Çalışma Süresi 37,2 Yıl

Eurostat’a göre AB’de bireylerin ortalama çalışma süresi 37,2 yıl, en uzun süre Hollanda’da.

ASLANEGE Grup’a Yeni Genel Müdür

Ünal Bay, ASLANEGE Grup’un genel müdürü olarak atanarak stratejik hedefleri güçlendirecek.

Dolar ve Euro güne nasıl başladı?

Dolar ve Euro güne nasıl başladı?

Altının onsu yılın ilk yarısında yatırımcısını sevindirdi

Altının ons fiyatı, yılın ilk yarısında ABD tarifeleri, merkez bankası alımları ve doların zayıflamasıyla rekor seviyelere yükselirken, ikinci yarıda küresel risklerin azalması beklentilerine paralel olarak dengelenme öngörülüyor.